Thursday, 26 July 2012

Just for you :')

Assalamualaikum..

Aku belajar diam dari banyaknya bicara..
Aku belajar sabar dari sebuah kemarahan..
Aku belajar mengalah dari satu keegoisan..
Aku belajar menangis dari kebahagiaan..
Aku belajar tegar dari kehilangan..

Di sebalik senyuman itu, tersembunyi kedukaan..
Di sebalik gelak tawa itu, tersembunyi kesedihan..
Di sebalik kegembiraan itu, tersembunyi kekecewaan..
Di sebalik kebahagiaan itu, tersembunyi kehampaan..
Walaupun ianya hanya berpura-pura di hadapan orang yang tersayang hati ia hancur remuk, tika ia mendapati orang yang disayang itu sudah dimiliki orang lain..
Timbul rasa menyesal di hati akan kesalahan yang telah dilakukan dulu..
Tapi apa kan daya.. 
Masihkah ada sinar di sebalik semua ini?
Hanya yang mampu ialah mendoakan kebahagiaan si dia.. 
Moga ia bahagia bersama pilihan hatinya... 
Itu saja yang mampu dilakukan.. :')

#saya harap awak tahu yang saya masih sayangkan awak 
and i still hope u.. :')


Saturday, 21 July 2012

Salam Ramadhan =)

Assalamualaikum...

Air tak selalu jernih,
Begitu juga ucapanku..

Kapas tak selalu putih,
Begitu juga hatiku..

Langit tak selalu biru,
Begitu juga hidupku..

Jalan tak selalu lurus,
Begitu juga langkahku..

Jika MAAF itu bisa terucap hari ini..
Mengapa harus menunggu hari esok??
Sedangkan hembusan NAFAS kita pun tak pernah kita tahu kapan akan BERHENTI..

Maka dari itu MOHON MAAF atas segala SALAH dan KHILAF ku selama ini agar di dalam menjalankan ibadah puasakita diberkati dan dirahmati..

SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL MUBARAK ^^

Tuesday, 17 July 2012

Kembali lagi =D

Assalamualaikum..

Hyep! Saya dah kembali..hehe.. Pergghh! Terasa lama giler menyepi.. *ceyttt! padahal baru berapa minggu jek..haha =D 

Ok..actually sekarang nie aku dah start study.. Fuhyoo..dah jadi senior.. woott~woott^^ HAHA.. Takdelah senior mana pun kan..tapi kalau dah sem 3 tuh kira senior lah jgak..haha.. Tapi untuk sem kali ini aku rasa macam tak bersemangat jer nak belajar..rasa macam malehhh jek.. HAHA.. Yela mana taknye kan.. 2 bulan cuti so naik lemak lah kan...otak pun dah tepu... *hantuk kat dinding belum tentu cair.. HUHU.. 

Tadi masuk kampus je aku terserempak dengan bebudak junior.. Wooww!! Teringat masa zaman aku sem 1 dulu..kena orentasi *minggu paling membosankan.. Aku tahu bebudak junior sekarang pon rasa apa yang aku rasa..HAHA ^^ Relax lah dekk!! minggu pertama jer pun..lepas tu korang buat lah hal korang..hehe.. 

Hurm..aku rasa aku dah takde benda nak cakap lagi..hehe.. Ok lah sampai sini saja aku nak merepek.. Aku dah tak larat nak bukak kelopak mata nie..terasa macam bertan-tan kampit beras jer bergayut kat mata aku nie..haha.. Ok lah nak pi tidoqqq!! Lagi pun esok kena bangun awal sebab ada taklimat disiplin.. *haishh..bosan nya.. 

Wokkeyy lahh!! 
Selamat Malam ^^

Wednesday, 4 July 2012

I Miss You..but...??

I miss you
When something really good happens
because you are the one that i want to share it with..

I miss you
When something is troubling me
because you are the one understand me well..

I miss you
When i laugh and cry
because i know that you are the ones makes
my laughter grow and my tears disappear..

I miss you all the time..
but I miss you most when i lay awake at night
and think all the wonderful times we spent wit each other..
for those are some of the best times of my life!

And now..I want to  said " Yesss!!! I really-2 miss you! "
Even I know that you has someone special in your life right now..
but I still miss you.. 
I don't know why i became like this.. :'(
I really-2 feel weak without you..
Even my heart feel hurt when I found that you have someone special
but I still miss you.. I still love you..
I don't know why... :'(

I want to throw away all this feeling..
I really-2 want to throw it away..
but I can't!! I CAN'T!!!
hmmm..

Puas dah aku memaksa diri nie untuk lupakan kau..
macam-macam cara dah aku cuba..
sibukkan diri lah..buat itu buat ini lah
tapi kenapa tetap tak boleh..
kenapa aku tetap fikir kan kau..
Hmm..

Terseksa betul perasaan aku ketika ini..
Terseksa menahan rindu kat kau..
tapi..padahal kau bahagia dengan orang lain..
Senang betul kau lupakan orang yang pernah kau sayangkan..
Kenapa aku tak boleh jadi macam kau ea??????
Hmm..
Aku betul-betul dah serik untuk menyayangi seorang insan bernama lelaki nie..
betul-betul serik..
Bila lah aku dapat lupakan kau sepenuhnya ekh??
hmm..

I really miss you 
but at the same time i really want to forget you forever and ever..

#perasaan ketika ini >>> sedih dan bercelaru...haishh =..=



Monday, 2 July 2012

SPAIN vs ITALY??? Champion Euro 2012...SPAIN!!

Assalamualaikum..

" Yeaaayyyyyy!!!!! GoaaaaaLL!! Go Spain goooooo..... Caiyokkk!! Torres 1 goal plizzzz!!^^ "

HAHA!! Semangat betul kann~ Entah kenapa lah pagi nie tetiba je aku rajin pulak nak tengok euro.. haha.. Masa mula-mula start tak nak pulak layan kan... Dah final baru nak tengok.. Apa pun tak boleh.. KANN~ hahaha

Ha! Nak tahu siapa bolot piala euro tahun nie??? HAHA.. Dah tentu lah SPAIN beb..haha.. Yeahhh!! SPAIN menang... 4-0 tuh..haha.. Tak sia-sia aku sokong Spain.. Pasukan pertama yang pegang piala euro 2x berturut-turut ok.. Terbaikkk lah SPAIN..hahaha =D Ok..kepada penyokong Italy >> "jangan bersedih ya.. haha.. Jangan frust sampai tak tidur satu hari pulak ya..dahh..pergi tidur.." Hehe..jangan marah ^^

Nie lah dia penjaring-penjaring gol SPAIN..

david silva :)


jordi alba :)


fernando torres..love u..haha ^^


juan mata :)



CHAMPION OF EURO 2012 ~ SPAIN ^^


Ok! Sekarang nie dah boleh tidur nyenyak.. HAHA~
ZZZZzzzzzzzZZzz ^^




Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.