Friday 20 April 2012

Dah Sampai Masenye...

Assalamualaikum...





Ak ase da tibe masenye tuk ak melupekan segalanya... Da xde ape yg perlu ak ingatkan agy... Ak msti lupekan... Semakin ak ingt semakin ati merase sakit.. Ak xsanggup nak tanggung kesakitan ati nie agy.. Xpela..belum tibe masenye tok ak sume ini...sekarang aku kene blaja lupekan sgale2 nye... Mungkin nie masenye tok ak blaja erti seorang dewase...mungkin dengan care nie ak dapat menjadi seorang yang lebih matang...

"Ya Allah..tolong lah hamba mu ini ya Allah...utuk melupakan segala-galanya yang pernah terjadi... Tolong lah ya Allah...aku hanya insan yang lemah...ampunilah segala-gala dosa yang telah aku lakukan...aku khilaf ya Allah...aku khilaf...jauhkan lah aku dari si dia ya Allah...jauhkan lah hati aku dengan si dia...jauhkan lah ya Allah...aku dah tidak sanggup untuk menanggung kesakitan ini lagi...aku mahu menjadi seperti diriku yang dulu ya Allah...aku mahu jadi seperti dulu... Ya Allah ya Rahman ya Rahim...tolong lah hamba Mu ini...perkenan lah doa hamba Mu ini ya Allah..."
Amin ya rabbal alamin..

Mulai detik ini...aku berjanji pd diriku..aku mahu melupekan segala-galanye tentang dia...ak dah xnak menyekse diri aku untuk ingat dia...segale2 yang bersangkut paut dengan dia aku nak padam semuanya...aku akan menganggap antare aku nan dia xpernah berlaku ape2...ini je jalan yang terbaik dapat aku putuskan...xgune ak nak menangis untuk org yg da jauh pergi...biarlah dia pilih jalan hidup...aku pilih jalan hidup aku.... Mulai hari ini aku perlu lebih matang untuk menghadapi masalah...tutup buku lama..bukak buku baru...bina azam baru....lupakan segala-gala yang pernah terjadi...lupekan...biar lah dia bahagia dengan sape dia suke...aku dah xde hak tuk menyekat sume tu...

Aku bersumpah atas nama Allah...aku NUR HIDAYAH BINTI YUSOF..mulai detik hari ini saat ini aku akan lupakan segala-gala tentang orang yang pernah aku sayang dulu...akan aku hapuskan segala-gala kenangan yang pernah kite orang lalui..takkan aku ingat semua tu lagi... Aku nk bukak kehidupan baru...dayah yang baru... Kuatkan lah hati ku ini untuk menghadapi semua ini...teguh kan lah hati ku pada sumpah yang telah aku janjikan...dengan lafaz BISMILLAHIRAHMANIRAHIM....AKU LEPASKAN KAU PERGI..

#selamat tinggal buat selamanya

No comments:

Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.