Tuesday 17 April 2012

LAW...LAw...LAW..

Assalamualaikum...

Morning!! hehe... Morning agy ke? Nak tgah ae da der...kih3.. Ae nie 17hb 4..hurm kenangan da tareh 17hb nie kan...even da jadi kenangan tapi ak still ingat tareh nie....sebab first time kan...xkan lupe keyh...nak2 tareh 17hb 11... Mesti pelik kan tareh ape la tuh yg ak nak ingat sgt..hehe... Biar jela ak sorang je yg tahu...bende da jadi kenangan xpatot nak dkongsi..kn3...biarlah menjadi sejarah dalam hidup aku...ok deal??? hehe... K..k...stop cite sal tareh nie...

Actually dri beberape ae yg lpas..xkire lak bape ae...ak stdy...almaklumlah nak final da..hehe...tp maksud STUDY ak at cnie Sleeping + Talking + Unlimited texting + Dreaming + Yawning = S.T.U.D.Y....haha....

Aku xthu lah nape ak xleyh nak study sngat...nak2 subjek law nia...drpd ae ap tah ak stdy smpy la ke ae nia xabeh agy bab 1....tang tu ja dok nya..hohoho.... Pastu bile da bosan stdy aku tido...xpon layan movie....xpon layan lagu sampai nangis2..haha...tangkap leleh gak aku nie kan... Kantoi da ko dyah!! ^^
Ak tengok ria study kemaen agy...drpd pagi sampai malam...xbenti der...gilos r dye...ak yg tgok dye stdy nie pnat...canelah dye leyh stdy sampai camtu skali ekh?? Hurm patot la dye leyh dpat AKJ...gilos stdy... Lau nak bnding nan ak nia jangan nak bermimpi sgat la nk dpat AKJ...dengan usaha yg xbrape nak melimpah ruah nie memang xler... Angan-angan Pak Pandir jela ko dyah!!.. Ape pon cannot la dear.. hohoi~

Tapikan bile tgok ria camtu stdy hard...ak ase ak yg takot...coz ak ase cam ak xstdy pape pon...huhu...soklan past year sume dye da abeh buat...ak satu haprak pon xwat agy...hehe... Takot ade da tapi insaf nye tak agy....adoii....keras betol hati aku nie nak stdy...liat sungguh...kalah daging lembu tu yang lom rebus agy...huhu

Niat nak stdy tu tok sah cakap la..memang melambung2 tinggi niat nye...stiap ae pasang niat konon ae nie nk stdy tanpe henti la...nak wat past year question la...nk wat nota rgkas siket2 la...nak abehkan chapter lam mase satu ae la... SUMENYE NAK..NAK...NAK.... tapi laksanenye x jugak...haiii....ape nak jadi la aku nie...mane lah p kesedaran diri aku nie....adoiii.... Xde motivasi? Neleyh xde motivasi...setiap kali on9 mesti aku search at google motivasi diri...neleyh kate aku xde motivasi...huhu....(KEMAEN BANGKANG AGY) hehe...

LAW...LAW....LAW...??




cane lah ak nak score subjek nie ekh..aku xnak la ak carry subjek nie tok next sem...susahlah aku....t xpasal2 kene amek short sem....orang laen lek cuti ak dok uma nie sowg2 lak nak p kelas...huhu...XNK!! Dah la ak nie penakot ya amat....xterkate penakotnye...ishk3.... Ank sapo la nie.... Ehem2...tersedak mak ayah ak at umah....xbek3... =)

Balik kepada law...cane ea nanti aku nak jawab pekse nie????
Aku bawu study law of contract...law2 yg len tu lom stdy agy..huhu...ak xthu nak stdy cane....terlampau banyak lah sub topic dye....xterbace aku...dah la banyak gilos kes nak kene ingat....name lau senang xpe la...contoh cam BEDAH v PEAH ke....ABU v BAKAR ke...senang cket la ak nk ingat...nie x...name sume...ishk2...berbelit lidah nak menyebutnye... CARLILL v CARBOLIC SMOKE la...LOW KAR YIT & ORS v MOHD ISA & ANOR....adoii...kemaen susah  nak menghafalnye...ejaan satu hal...pastu panjang nye....ishk3....lau leyh nak sampai 2-3 baris panjangnye...huhu.... Tu bawu masuk kes....section agy nak kono hafal....lau stakat satu dua xpe agy ak nak hafal...stakat pojam mato pon den leyh....nie x...untuk akta kontrak je ad beratus2...lom masok agensi ke sewa beli ke jualan barangan ke....adoii....lau dikire segala untung bersih tolak tambah sume x ke beribu section ak nk kene ingat...huhu...kat mane yg xpaham nie???
 =(

Canelah bebudak yang amek kos law tu kan...memang genius r dowg....TABIK SPRIIIINGGG!!! ak same dowg...



respek gilos doe nan kowg..huhuhu... Ak lau nak amek law mmg x la....sedangkan tok undang-undang perniagaan pon da susah nak bawak nie kan plak nk bwak undang-undang syarikat, jenayah la tah pe agy undang2 pon aku xthu lah....kompom pas 2 minggu botak pale aku blaja undang2....sdangkan blaje akaun pon da memeningkan pale nie kan undang2...huhuhu.... memang x la ak nak amek kos tu t...

Huhai...lau cte sal law nie pon sampai bile2 pon xkan penah abiz an slagi exam xlepas slagi tula x abiz...haha...ce lau da abiz exam tu mesti senyap je an....xberbunyi dah...kih3...

Hurm penat da tangan ak nie menaip...k la untuk ae nie exersice jari aku da cukup...sekarang mase tok jari2 aku nie berehat plak...hehe....dan aku pon nak rehat gak...kih3...

K la arios amigos...hehe....(aku pun tak tahu maksud dye ape..men nak bantai je...hehe)
PEAZE YO!!!! ^^v

#pasnie taubat xnak balaja law agy....ahaha...MAJULAH SUKAN TOK NEGARA!!!

No comments:

Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.