Thursday 17 May 2012

Pertemuan & Perpisahan

Assalamualaikum...

SETIAP PERTEMUAN ADA PERPISAHAN



Mesti korang pernah dengar kan perumpamaan camnie.. Ianya berlaku dalam kehidupan seharian kita..setiap apa yg kita lalui xkira lah bersama kengkawan, family even kekasih hati... X dinafikan berlaku gak dalam kehidupan aku...



*PERTEMUAN



PERTEMUAN.. aku describe kan sesuatu yg indah..yg boleh menggembirakan setiap orang..even intro pertemuan tu x berape nak ok tapi lama-kelamaan ianya bertukar menjadi sebuah kenangan yg sukar kita nak lupakan.. Xkisahlah macam mane ianya terjadi tapi bg aku pertemuan nie lah yg merapatkan hubungan silaturrahim sesama kita manusia kat atas muka bumi ini...indahkan...dengan pertemuan kita boleh membentuk sebuah tali persahabatan..dengan pertemuan gak kita boleh membina sebuah empayar keluarga yg bahagia...dengan pertemuan jugak membuatkan rasa bahagia bila berada di samping si dia.. Indahkan pertemuan tu... Kalau boleh bila dah mula berkenal, rapat mesti kita xnak kan ada perpisahan...



*PERPISAHAN


Tapi perumpamaan kat atas dah cakap setiap pertemuan pasti ada PERPISAHAN... Ok erti perpisahan untuk aku..hurm sesuatu yg amat sakit dan pahit untuk di telan... Mesti ramai yg xsuka perpisahan kan? Aku pun xsuka jugak...benci sangat-sangat... Tapi setiap perpisahan yg berlaku mesti ada kebaikan kan...mesti ada hikmah di sebaliknya kan... Bila cerita tentang perpisahan nie hati aku terasa bagai dihiris dek sembilu...terasa ngilu yg teramat lah sangat..tak terkata ngilunya... Hurm perpisahan dengan kengkawan, dengan family....si dia...and banyak lah perpisahan yg terjadi dalam hidup aku...semua bagi aku menyakitkan...xde satu pun yg mendatangkan kebaikan...nie bagi aku jela... Kalau untuk korang better nilai sendiri lah.. mungkin ada kebaikan tapi...entah lah...nothing to say... Bila dah terjadi perpisahan..mula lah datang rasa rindu...rasa sedih...rasa menyesal...tapi xgunakan lagi kalau kita nak menyesal...terlambat dah pun kan.. Dulu cikgu bm selalu cakap... MENYESAL DULU PENDAPATAN, MENYESAL KEMUDIAN XGUNA....betul lah...baru aku rasai nya sekarang... terlajak perhu boleh undur tapi kalau dah terlajak kata....hmm...faham-faham sendiri lah... HAiiiii....mengeluh??? Tu jela yg boleh aku buat.....

Sakit pulak hati kita nie bila cakap pasal nie...haha... Hurmm..tapi kalau perpisahan nie dapat membahagiakan kengkawan aku apa salahnya kan....xsalah kan? Even hati aku sakit tapi demi kengkawan aku xkisah sangat apa yg hati aku rasa...asalkan tengok dorang gembira so aku pun gembira lah... Hurm semoga korang bahagia  berdua k... =)

Hahaha...lari dari tajuk dah aku nie...melalut entah kemana lah...haha.... PERTEMUAN dengan PERPISAHAN...memang xboleh berpisah lah..haha... Hanya kita je yg mampu menyenaraikan langkah2 untuk mengatasi segala kepahitan, kesakitan, kengiluan di dalam setiap perpisahan tu kan...

Ok di sini entry untuk kali ini.....aku minta maaf sangat2 sebab aku tak tahu lah apa yg aku mengarut sangat nie...haha...aku tuliss apa yg terlintas kat benak hati aku je and dalam kepala otak aku nia...hehe...so sorry kalau ada tersinggung mana2 hati yg dah baca entry kali nie ok.... =)


#adakah makhluk nak baca entry aku nie??? hahaha...prasantan lah cik dieya kita nie.... K la nitez... papaiii ^^

No comments:

Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.