Tuesday 12 February 2013

Story updated =)

Assalamualaikum...

Hye semua =)
Gong Xi Fa Chai to all chinese =) Mentang2 raya cine banyak buah limau... so keje aku melantak buah limau jela dari hari tuh... sedap weyh... memang favourite giler... hahaha...* tu pun nak bagitahu kan..=..=

*dapnye.... yumm..yumm.. +..+

Ok lah... Hari ini aku nak cerita sikit tentang tempat praktikal aku..kan aku dah janji hari tuh nak cerita..hehe.. tapi aku malas sangat nak menaip... achaner ea?? hehe... Pela aku nie kan...pemalas bebenau.. haha... #inisemuapoyo... hahaha.. trend giler woo ayat nie sejak Jozan menang perghhh penuh kot ayat INI SEMUA POYO kat wall fb and tweet... giler gempak an... Pastu sekarang nie heboh pulak kes ND Lala and Sharnaaz tuh... haishhh dunie retis nie rumit bebenau... macam2 la kan... Then heboh pulak lah link virus kat fb tuh...haiii macam-macam lah pulak kan... so korang tuh aku bagi nasihat jangan nak gatal-gatal tekan apa-apa link yang ada kat fb tuh ye... kang silap-silap haribulan hilang pulak fb korang tuh...sebelum terkena kita ambil lah langkah berjaga-jaga ye tak.. Eh2... terlajak perahu lak aku...banyak pulak aku berceloteh ye..padahal bukan aku nak cerita pasal tempat praktikal ke?? hahaha... Nyanyok dah aku nie... grr =..=

Haha...ok... Nama company tempat aku praktikal sekarang nie Ikhwan Management...actually ini bukan lah company pilihan aku...aku saja-saja je hantar resume kat sini... kononnya nak memain lah kan... last-last sekali dapat pulak... aiyoyo.... huhu... Takpelah dah memang rezeki aku kat situ kan.. nak wat macam mana..terima lah seadanya... ye x?? hehe... Ok... 1st day masa aku lapor diri tuh..perasaan gugup tuh ada lah sikit... yela kat tempat asingkan... memang macam tu lah mula-mula... Hari 1st kat situ kitaorang semua kena briefing sampai pukul berapa tak ingat lah...tapi bos dia memang garang la aku cakap... tengok muka tahu dah... hehe... Ehh lupa lak nak bagitahu.. semua budak praktikal ada 7 orang... 3 lelaki 4 perempuan... ramaikan... selalunya company yang ambil budak praktikal nie ambil sorang or 2 orang jep...tapi company aku ambil ramai pulak kan... haha... Masa briefing tuh kiteorang semua dah di agihkan ke bahagian masing-masing... aku masuk bahagian tax...aku buat income tax... ok untuk minggu pertama and kedua aku takde kerja langsung... memang goyang kaki jela datang office... hahaha... tapi start hujung bulan 1 hari itu aku dah start buat kerja la...cause season tax dah start...season tax memang start dari bulan 2 sampai lah bulan 6 nanti... kiranya kerja aku dok menghadap tax jela... huhu... mula-mula susah lah gak nak tangkap...tapi setakat nie kira ok lagi lah.. hehe.. Akak yang jadi penyelia aku tu pun mood dia ok je setakat nie... tapi risau gak kan kalau tetiba angin dia tak baik habis lah aku... huhu... Semua permenant staff kat situ ok2 je.. semua baik-baik setakat nie... Alhamdulillah syukur... =) Hurm sebenarnya aku tak tahu apa lagi nak di story kan.. huhu =..=..

Ha!! Aku baru teringat...ok hari tuh company aku ada buat family's day... tapi just staff jer... bos semua tak join...sebab kiteorang memang taknak dorang join.. hahaha... jahat tak kitaorang?? hehe... Kitaorang wat family's day kat batu 4... seronok giler weyh masa tuh...memang tak terkata lah seronoknya... haha...masa tuh ramai gak yg join...bebudak praktikal yang lepas pun ada join sekali...  =)

bananana =D




dgn kak cha =)


macam kena buloi je kan aku.. huhu



ado macam kat tmpat bersalji x?? hehe


# tabik hormaaaatttt!!

yeahhhhh!! kami kuat =P


saya sayang kawan saya :)



kak teha nan bf nye-nasha



ntah apelah dowg nie tgok kann??



siap sedia tok game...


game pecahkan belon...



lari jangan xlari...




selamatkan belon memasing :P



masa nie baru sampai..



game bawak gula dalam sudu...


Ok itu saja gambar yang dapat di share... banyak lagi sebenarnya boleh share tapi nak tunggu dia upload kemain lah lambat... huhu.... *nampak tak sikap malas di situ.. hehe

K lah see again in new entry... tatatata :P *aku rindu dia sangat....







No comments:

Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.