Thursday 14 June 2012

Tuhan, jagakan dia untukku =')

Assalamualaikum..

Entah kenapa aku rasa aku bukan yang terbaik untuk dirinya.. Aku tak mahu menjadi penyebab dosanya.. Biar aku mengundur diri walaupun aku amat menyayanginya.. Cukuplah sekadar aku mendoakannya dan melihatnya tersenyum dari jauh.. Hanya aku tahu dia gembira tanpa aku sudah memadai.. Bahagia aku terletak pada bahagianya dia.. Ya Allah, lindungi lah dia.. Andai dia untukku, jaga lah hatiku dan hatinya..

Saat tiada lagi waktu untuk kita berjalan seiring.. Saat tiada lagi waktu buat kita berkongsi cerita girang.. Cukup saja ku rapatkan jari jemariku, menangkupnya lalu mendoakan untuk dirimu.. Dengan cara itu, aku bermohon.. Aku bermohon agar Dia selalu menjagamu..

"Tuhan, jagakan dia untukku.. jagakan dia agar airmatanya tak lagi jatuh, jagakan dia agar cintanya selalu penuh, untaikan senyuman di bibirnya, terangkan cahaya matanya, hangatkan hari-harinya agar selalu ceria, sinarilah malamnya agar tidurnya lelap, beri dia mimpi-mimpi indah.. Aku mohon.. Tuhan, jagakan dia untukku.."


Aku tak akan berhenti menemani dan menyayangimu hingga matahari tak terbit lagi.. Bahkan bila aku mati, aku akan terus menyayangimu.. Tahukah kamu apa yang aku pinta?? Tuhan, tolong aku.. Tolong jaga dia untukku.. Tuhan aku sayang dia.. ='(

Cinta??
Lahirnya tanpa di pinta
Wujudnya terkadang sukar di duga
Hadirnya membawa seribu makna
Bagi insan yang menghargainya..






No comments:

Copyright ©. All rights reserved by Dear Dhieyaa.